안녕하세요, 칼스타트 로지스틱스 입니다.
현재 중동 지역 / 중남미 / 유럽 지역이 수에즈 운하의 가뭄과 전쟁 피해로
희망봉으로 우회 한다는 소식이 계속 나오고 있습니다.
현재 HAPAG LLOYD, HMM, YML이 현지 사무실을 통해 공식적으로 희망봉 우회를 발표했고,
CMA-CGM도 매스컴을 통해 희망봉 우회를 발표하였습니다.
상당한 WAR RISK 로 홍해 통과는 꺼려하는 분위기가 형성 되고 있으며,
주요 해운사들의 홍해와 수에즈 운하 항로 이용을 중단함에 따라 물류대란 우려가 커지고 있는 점
물류 운용에 참고하여 주시기 바랍니다.
희망봉으로 우회 하고 있는 상황으로, 연료비, 기간 , 컨테이너 수급 차질로 인한 큰폭의 인상 불가피 할것으로 보입니다.
지중해쪽은 수천불 인상으로 소식이 들리고 있습니다.
또한 T/TIME 도 넉넉하게 잡으셔야 할 것 같습니다.
Hello, this is KALTSTART LOGISTICS.
Now the Middle East / Latin America / Europe is suffering from drought and war in the Suez Canal
The news keeps coming out that they are going to take a detour to the Cape of Good Hope.
Currently, HAPAG LLOYD, HMM and YML have officially announced a bypass to the Cape of Good Hope through their local offices,
CMA-CGM also announced a bypass to the Cape of Good Hope through the media.
With the considerable WAR RISK, there is an atmosphere of reluctance to pass through the Red Sea,
Concerns over logistical chaos are growing as major shipping companies stop using the Red Sea and Suez Canal routes
Please refer to the logistics operation.
As we are bypassing the Cape of Good Hope, a significant increase is inevitable due to fuel costs, duration, and container supply and demand disruptions.
The Mediterranean is being heard from thousands of dollars.
Also, I think you need to make enough T/TIME.